FAQ - VEELGESTELDE VRAGEN

Voor uw gemak hebben we hieronder een overzicht van veelgestelde vragen over ons en onze service. Heeft u liever direct contact met ons? We staan graag voor u klaar op 085-4015760 of info@uitgetypt.nl

 

Hoe snel is mijn transcript gereed?

Dat hangt af van welke levertijd u selecteert, de standaard levertijd is 5 werkdagen Uiteraard is dit in redelijkheid afhankelijk van het aantal uur dat u aanlevert. Meer uren kost ons team van transcribenten meer uitwerkingstijd en daarom kan het langer dan vijf werkdagen duren. Mocht u het transcript eerder nodig hebben dan kun u er voor kiezen om van de snelle (48 uur) of spoed (24 uur) service gebruik te maken. Let wel op dat dit werkdagen betreft. U kunt altijd overleggen met ons team of het mogelijk is uw transcripten sneller te leveren.

 

Wat kost transcriberen bij Uitgetypt.nl?

Bij Uitgetypt.nl weet u over het algemeen voordat u bestelt al wat de specifieke kosten zijn van het transcriberen van uw audio. U kunt hiervoor het zelf-berekenen formulier op de tarievenpagina invullen. Voor een zo transparant mogelijke service hebben wij een overzicht van onze tarieven op een speciale pagina.

 

Wordt er onderscheid gemaakt tussen de verschillende sprekers?

Als er meerder sprekers hoorbaar zijn is het voor de typist moeilijker om het audiobestand om te zetten in tekst omdat verschillende mensen steeds woorden anders uitspreken en er meer onderbrekingen zullen zijn door de andere sprekers. Hierdoor kost het meer tijd om bestanden met meerdere sprekers uit te werken en wordt er een kleine toeslag gerekend voor iedere extra persoon op de opname. Daarbij hanteren wij dat wij t/m 4 sprekers de personen identificeren en vanaf 5 sprekers of meer, er alleen onderscheid gemaakt wordt in de 'interviewer/moderator/voorzitter' en mannelijke/vrouwelijke stemmen. Het is namelijk onmogelijk voor onze transcribenten om 5 of meer sprekers te identificeren op basis van een audiobestand.

 

Waarom moet ik een account aanmaken op jullie website?

Bij uw bestelling wordt automatisch een account voor u aangemaakt. Door een account aan te maken op onze website kunt u in één oogopslag de status van uw bestelling zien, maar veel belangrijker: zo kunnen wij de transcripten veilig met u delen. U krijgt namelijk een melding wanneer uw transcript gereed is, welke u veilig vanuit uw account kunt downloaden. Ook kunt u via dit account een volgende bestelling te plaatsen. Zo hoeft u niet meerdere malen uw factuurgegevens in te vullen.

 

Is het mogelijk om specialistische transcripten te laten maken, bijvoorbeeld medisch/juridisch?

Het is mogelijk, omdat bij ons transcribenten werken die allerlei onderwerpen uit diverse branches kunnen uitwerken. Uit ervaring weten wij dat medische/juridische transcriptie een 'ander vak is'. Mocht u een opname hebben dat gaat over een medisch of juridisch onderwerp, laat het ons dan even weten in de toelichting bij het uploaden van uw audio, dan helpen we u graag om het beste resultaat te behalen.

 

In welke talen kan ik gebruik maken van jullie service?

Naast Nederlands zijn wij ook gespecialiseerd in het transcriberen van Vlaams, Engels, Duits (waaronder ook Zwitsers Duits), Frans, Portugees, Spaans en Italiaans. U kunt hier de tarieven vinden voor het transcriberen in deze talen. Andere talen zijn mogelijk in overleg. Schroom niet daarover contact op te nemen!

 

Hoe ziet een transcript van jullie eruit?

Al onze transcripten worden aangeleverd in een standaard lay-out. Deze is duidelijk opgemaakt, goed leesbaar en bevat onder andere de bestandsnaam en het aantal sprekers. U kunt hier een voorbeeld van alle uitwerkingsvormen vinden. Indien u andere wensen heeft met betrekking tot de lay-out van het transcript, laat het ons dan weten! Wij passen ons graag aan, maar let wel op dat hier kosten voor gerekend worden.

 

In welk format leveren jullie transcripten aan?

Alle uitgewerkte bestanden worden beschikbaar gesteld via uw account (u ontvangt een notificatie per e-mail wanneer een transcript gereed is om te downloaden) en kunt u veilig downloaden als .docx bestand.

 

Kunnen er aspecten aan mijn transcript worden toegevoegd?

Dit is mogelijk tegen een aangepast tarief, wij bespreken uw wensen dan ook graag persoonlijk met u.

 

Hoe verzekeren jullie de kwaliteit van de transcripten?

Wij werken met ervaren, professionele typisten en voeren zelf controles uit om te zorgen dat de kwaliteit contant goed is. Mocht de kwaliteit om een onvoorziene reden toch niet tot uw tevredenheid zijn dan reviseren wij de tekst kosteloos tot dat u tevreden bent.

 

Hoe garandeert Uitgetypt de veiligheid van mijn bestanden?

Wij vinden het erg belangrijk dat er vertrouwelijk met uw bestanden en gegevens wordt omgegaan en hebben er daarom voor gekozen om gebruik te maken van een beveiligde HTTPS-verbinding voor onze website. Zodra de Transcripten verzonden zijn houden wij deze nog 30 dagen in bewaring om zeker te zijn dat ze goed zijn ontvangen waarna deze permanent worden verwijderd, inclusief het bijbehorende audiobestand.

Indien gewenst leveren wij voor u kostenloos een ondertekende geheimhoudingsverklaring aan waarin zwart-op-wit staat dat dat wij uw bestanden met niemand anders dan onze medewerkers delen en dat uw bestanden permanent worden verwijderd.

 

Werken jullie versprekingen, herhalingen en stopwoorden ook uit?

Dit ligt geheel aan de manier van uitwerken die u kiest. Wilt u geen versprekingen, herhalingen of stopwoorden in uw document kies dan voor woordelijk om het document beter leesbaar te maken. Als u juist de intonatie, versprekingen, herhalingen en stopwoorden in uw transcript weergeven wilt hebben kiest u voor het letterlijk uitwerken van uw audio bestand.

 

Gebruiken jullie software om de kwaliteit van de audio te verbeteren?

Helaas is het voor ons niet mogelijk om audio te verbeteren middels software. Een optie om het zelf te verbeteren is via het programma Audacity. Hiermee kunt u kleine verbeteringen aanbrengen in bestanden zodat deze goed beluisterd kunnen worden door onze typisten. Echter, hier zit ook een limiet aan. Slechte bestanden zijn lastig uit te werken tot een goed leesbaar en net transcript. Denk er dus aan wanneer u opneemt dit in een stille omgeving te doen met een goede microfoon, dictafoon of smartphone.

 

Het uploaden van mijn audio lukt niet. Wat kan ik nu doen om toch mijn audio te laten transcriberen?

Wij werken het liefst met .MP3, .M4A, .WMA, of .WAV-bestanden. Het omzetten van uw audio-bestand naar een van deze bestandstypes is gemakkelijk te doen (gratis) online, mocht uw audio van een ander bestandstype zijn. Als u daar hulp bij wilt hebben, kunt u gerust contact met ons op nemen. Tip: Als u de audio met onze app opneemt kunt u het audiobestand heel gemakkelijk naar ons op sturen, gelijk van uw telefoon of tablet.

Mocht het bestand te groot (> 6GB) zijn om te uploaden, stuur ons even een e-mail en dan denken wij graag met u mee!

 

Kan ik ook voor jullie werken als typist?

Dat kan zeker! Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe transcribenten. U kunt hier klikken voor meer informatie.

 

Heeft u nog andere vragen?

Wanneer we u nog met andere vragen kunnen helpen neem gerust contact met ons op. We helpen u graag! U kunt ons bereiken door het contactformulier hieronder in te vullen, op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 te belllen naar 085-4015760 of een e-mail te sturen naar info@uitgetypt.nl.

 

 

Contactformulier